Privacybeleid
Privacybeleid
Privacy beleid Zeemanskoor “Nijkerks Welvaren”
- Via het inschrijfformulier worden de volgende persoonsgegevens aan een lid gevraagd:
- Voornaam, Naam
- Geboortedatum
- Adres
- Postcode Woonplaats
- E-mailades
- Telefoonnummer en mobiele nummer
- Soort stem
- Lengte en kledingmaten
- Hobby’s en specifieke vaardigheden
- Deze gegevens zijn in beheer van de secretaris van de vereniging, welke de gegevens beheert
en onderhoudt. - Regelmatig gaat een overzicht van de ledenlijst bestaande uit de gegevens hierboven
genoemd naar de penningmeester voor het innen van de contributie. - Regelmatig gaat een overzicht van de ledenlijst bestaande uit de gegevens hierboven
genoemd naar de voorzitter, de PR commissie, de feestcommissie en muziekcommissie, om
communicatie bijvoorbeeld via E-mail met de leden te kunnen realiseren. - De persoonsgegevens zijn in één ledenbestand opgenomen.
- De persoonsgegevens worden niet zonder goedkeuring van de leden aan derden verstrekt.
- Communicatie met de leden vindt voornamelijk plaats via de e-mail, mocht het e-mailadres
niet bekend zijn dan wordt naar het opgegeven adres mailing verzonden. - Door het zetten van uw handtekening aan de onderzijde van dit document geeft u
toestemming aan betrokkenen om u als persoon te mogen fotograferen en de foto’s te
gebruiken voor communicatiedoeleinden (zoals publicatie op de website, sociale media of
voor gebruik van folders of posters). Toestemming kan op elk moment ingetrokken worden. - Leden mogen inzage hebben in de eigen persoonsgegevens. Dit kunnen ze aanvragen via de
secretaris van de vereniging. Zij ontvangen dan het inschrijfformulier wat ze aangeleverd
hebben en eventuele documenten waaruit blijkt dat verandering van deze gegevens op hun
verzoek heeft plaatsgevonden. - Leden kunnen via de secretaris van de vereniging hun persoonsgegevens laten aanpassen of
laten verwijderen. De secretaris past de gegevens aan en checkt bij het lid of de gegevens
juist zijn overgenomen. - Leden die een beperking op de verwerking en gebruik van hun eigen persoonsgegevens
willen, kunnen dit aangeven bij de secretaris, welke deze beperking aan de
persoonsgegevens toevoegt en hier naar handelt. - Leden die bezwaar maken tegen de verwerking van de eigen persoonsgegevens kunnen dit
aangeven bij de secretaris, welke dit bezwaar aan de persoonsgegevens toevoegt en hier
naar handelt. - Leden kunnen de eigen persoonsgegevens opvragen bij de secretaris en meenemen naar
een andere vereniging. - De gegevens van oud-leden worden uiterlijk twee jaar na het lidmaatschap uit de actieve
ledenadministratie verwijderd (tenzij een oud-lid al eerder heeft aangegeven zijn
persoonsgegevens verwijderd dienen te worden uit de actieve ledenadministratie).
De persoonsgegevens worden bewaard in verschillende opslagen:
- Inschrijfformulieren worden ingevoerd in een Excel bestand door de secretaris
- Een bestand met de persoonsgegevens op een USB-stick welke in bezit is van de
secretaris.
De gegevensdragers worden bij een bestuursoverdracht door de secretaris aan de nieuwe
secretaris doorgegeven. - Er is een functionaris voor de gegevensbescherming aangesteld in de persoon van een
bestuurslid. - Wanneer er sprake is van een datalek wordt dit bij de functionaris gegevensbescherming
gemeld. Hij zoekt uit wat hoe de datalek tot stand is gekomen en welke maatregelen ter
voorkoming genomen kunnen worden. - De communicatie naar betrokkene in geval van een datalek vindt op verzoek van de
functionaris gegevensbescherming door de secretaris plaats. Betrokkene krijgt bericht dat
ontvangen bericht niet voor hem/haar bedoeld is en het verzoek het bericht te vernietigen. - De website is beveiligd tegen hacken. Is nog onder constructie
- De ICT-systemen waarin de bestanden met persoonsgegevens worden bewaard zijnafdoende beveiligd.
Deze AVG verklaring staat ook op de website.
H.A.A.J. Smorenburg (secretaris Nijkerks Welvaren) J. Vogelzang(functionaris
gegevensbescherming}
Handtekening: Handtekening: